Automobilul de plastic: Rinspeed Exasis

Cunoscuta firmă Rinspeed va prezenta în cadrul Salonului de la Geneva un automobil construit „în întregime” din plastic. Este vorba, de fapt, despre un material transparent, care vă este cunoscut – cu siguranţă – sub numele de Makrolon. Îl puteţi găsi şi la noi, în magazinele de bricolaj, fiind întrebuinţat adesea ca înlocuitor al sticlei în amenajarea de terase, cabine de duş, paravane sau acoperişuri…

Totul sună foarte prozaic pînă vedeţi filmuleţul de mai jos.

Cîteva detalii
Unii comentatori au remarcat forma de trabuc. Ba chiar au văzut în acest automobil-concept nimic altceva decît un nou simbol falic. Jurnalişti de specialitate au avut ocazia să se întoarcă în timp, etalîndu-şi cunoştinţele cu privire la legendarele maşini de curse Auto-Union, din prima jumătate a secolului trecut. Faptele sînt următoarele:

Exasis a fost proiectat de către creatorul elveţian de automobile Frank M. Rinderknech (Rinspeed), în colaborare cu inginerii mecanici de la Esor şi cu specialiştii companiei Bayer Material Science AG. Intenţia a fost aceea de a construi o maşină transparentă pentru a marca cea de-a 30-a aniversare a firmei Rinspeed. Caroseria din Makrolon, material furnizat de Bayer Material Science, a fost modelată de către elveţienii de la Mecaplex. Pentru tenta gălbuie sînt responsabili nemţii de la KRD. Şasiul este confecţionat din aluminiu. Scaunele constau fiecare din 12 „coaste” de Makrolon – asemenea unui torace uman. Pînă şi instrumentarul de bord este transparent, touch-pad-urile fiind realizate tot din Makrolon, acoperit cu un strat conductor de Baytron, produs de H.C. Stark.

Motorul (Weber) este şi el ultra-uşor. De fapt, toată maşina nu cîntăreşte decît 750 kg. Grupul propulsor funcţionează pe bază de bioetanol şi produce 150 CP cu ajutorul a numai doi cilindri. Am făcut şi noi calculul: 1 CP la fiecare 5 kg de maşină… Jantele sînt nemţeşti – AEZ – cu cinci spiţe, sudate. Chiar şi în masa jantelor au fost încorporate bucăţi de Makrolon, ca nişte mici ferestre. Pentru a consemna şi acest ultim aspect: anvelopele sunt Pirelli High-Performance P Zero de 22 de ţoli.

Nu avem nici o şansă să o vedem pe stradă. Exasis reprezintă însă o importantă declaraţie de intenţie: materialele plastice încearcă să-şi facă loc pe planşetele proiectanţilor de automobile. Era inevitabil.

Lasă un răspuns